Een gezond schoolplein

Het idee achter een Gezond Schoolplein is dat het de fantasie prikkelt, beweging stimuleert en de kinderen meer leert over het belang van de natuur. Het initiatief komt van verschillende partijen, waaronder Jantje Beton, IVN en het RIVM Centrum Gezond Leven.

Er is een noten- en fruithoek, er liggen moestuinen en een gezellige vogeltuin. Verderop ligt een heuvelachtig landschap met een waterpomp en boomstammen. Voor sportieve kinderen is een echte renbaan aangelegd. Voetballen kan in de cultuurarena, naast sport en spel ook heel geschikt voor optredens en buitenlessen. Voor wie liever op een rustig plekje zit, zijn er hoekjes met picknickbanken. Die staan achter de vrolijke mozaïekmuur.

Met een veilig, uitdagend en betekenisvol speelplein willen wij de leerlingen van SALTO-school Strijp Dorp en de kinderen uit onze buurt hun talenten laten ontdekken. We willen met ons speelplein een verbindende factor zijn waar kinderen elkaar kunnen ontmoeten.